Víš, Kláro...

Letní povídka pro Víkend MF DNES:       Víš, Kláro, kluci to maj vážně těžší. Holka si vždycky prostě jenom vybere, ale my musíme furt na něco čekat.

Už si ani nevzpomenu, kdy sem si to u tebe posral poprvý. Ale vlastně jo, dyť je to jasný, tenkrát na tý taneční zábavě. Moc ti to seklo, vážně, no a mě nenapadlo nic jinýho, než do sebe u baru  nalejt co nejvíc vodvahy k tomu, abych po tobě konečně vyjel. No, to se vážně povedlo, fakt že jo. Zeblil sem pak tou našetřenou vodvahou půlku parketu a ňáký namakaný frajeři mě vyšoupli ven na mráz.

Ale ani když tohle neklaplo, nepustil sem tě ze svýho zaměřovače. Věř mi. Jinak bych se přece nesnažil skoro každý ráno  v tak narvaným autobusu protlačit až k tobě. Vzpomínáš, ne? Co na tom, že ses vždycky tvářila jak Ronaldo na sparťanským trávníku. Já sem věděl, že sem s tebou a že to tak má bejt.

Však sme si vo tom pak kolikrát povídali, ne, když tě ten tvůj tehdejší Othello začal tahat zrovna do naší klubový putyky. Byl sem teda pěkně namíchnutej, jak se tam po tobě vozil, ale já dokážu bejt i trpělivej. Když mi vo něco vážně de.

Nebo jak sem se tě zastal, když do tebe lil toho panáka a tys už nechtěla. Máš pravdu, možná sem se tě moch zastat víc, ale mělo to cenu, abych zase jen dostal do držky? Dyť von s tim pak už stejně přestal sám vod sebe, ne?

Druhej zásadní průser asi byl, že sem ti tenkrát všechno vyklopil. Nebylas na to připravená, to se rozumí, a že v pivu je pravda, to je taky kec. Měl sem to v hlavě už dávno sesumírovaný, ale jazyk se mi kurevsky motal, a taky mi přišlo lepší vybalit to před tebou pěkně na rovinu. Jo, na férovku, che, jak říká dycky Čárlí. A ten to musí vědět, když se učil skoro dva roky na doktora.

Že už tě dávno miluju, že sem do tebe celej prdlej a takový ty další řeči a že bych s tebou chtěl mít děcko. Vyvalila si voči a normálně si zdrhla. Něco je blbě? Na tuhle  tvou odpověď čekám dodneška.

Pak sme se ňákej čas totálně míjeli. Nejspíš to bylo tim, že sem začal fest kalit s klucima z práce – Čárlí, Kejťák a Burák, fakt bezva kámoši. Je na ně spoleh a mimo to taky vyznávaj Spartu. A to je pro mě moc důležitý, bejt v životě nějak zařazenej. Správně zařazenej. Mít prostě ten svůj život ňák naplněnej.

No a co já vim, tak tys to tenkrát zrovna táhla s tim zrzavým vekslákem, co věčně věků chodil v černý kůži a s černejma brejlema na ksichtě. Jako promiň, ale takovej zmrd je teda vážně pod tvojí úroveň. Cos na něm kromě prachů mohla vidět, to teda nevim. Ale mlátit tě neměl, to si teda fakt moch vodpustit. Jak někdo šáhne na holku, je to podle mě magor. Taky když sem se to prvně dověděl, přines to Burák do hospody, jako když ve mně bouchnou saze. Rozhod sem se, že ho příležitostně najdu a poučim ho vo základech slušnýho chování.

Moch já vědět, že chodí už třetím rokem na karate? Eště že se mnou zrovna byli voba mý kámoši, Čárlí ho sejmul zezadu a já s Burákem sme mu jich pár pěknejch natáhli přes hubu. Pak sem mu kleknul na krk a řek sem mu, že ho s tebou už nikdy nechci vidět a  ať se ti vyhejbá velkým vobloukem. Takhle rozumně vysvětlený sem to viděl v jednom americkým filmu.

A pak sem tě konečně potkal, po dlouhý době sem s tebou dokonce moch mluvit. Svět kolem nás je plnej nespravedlnosti, protože nadávat si mi vopravdu nemusela. A že toho buzika nagelovanýho miluješ, si mi teda taky říkat nemusela. Nakrk sem se, tak se teda klidně nech třískat, když se ti to líbí.

Ale mně se to nelíbilo. Když se teda nechtěl vyhejbat tobě, mně se teda vyhejbat měl. No, máš pravdu, že mu Čárlí to rameno asi zrovna nemusel hned vykloubit, ale von říkal, že nechtěl. Neměl se ten zrzek tak cukat a machrovat na nás. Serem mu na ňákej černej pás, ať se na něm de radši voběsit do lesa.

Benga byly docela dobrý, takový chápavý. Dokonce sme vod nich dostali na strážnici cígo.  Ale co je to platný, když Čárlí vyfasoval ve finále u soudu podmínku. Dva na dva. Kvůli takovýmu negramotovi?

Pak sem tě zahlíd v parku na Hlaváku. Že už ňákej čas smažíš, to sem fakt netušil. To sem byl já, kdo ti sebral toho špeka, moc sem tě chtěl tamvodsuď vytáhnout. Hned a co nejdál, když sem tam tak viděl ty zechcaný zrůdy, co se válely kolem po trávníku. Kláro, tohle fakt ne...

Matka brečela a fotr se moch posrat, když sem tě dotáh domu. Neni mi štrnáct, ne, tak co je jim do mý návštěvy. Já se jim taky nemotám do těch jejich zvadlejch kámošů, když se u nás paří do rána. Sem k nim přece tolerantní, tak co se voni montujou do mě?

Trochu mi vadilo, žes byla sjetá. Původně sem si naše první společný šukání představoval jinak. Čárlí se mi vobčas směje, že sem poslední romantik v tomhle zasraným městě, ale ze supermarketu, v akci všechno za půlku. Von to tak určitě nemyslí.

Ale i tak to bylo docela fajn. Je to bezva pocit mít svojí vlastní holku. A eště ke všemu takovou, co po ní jedu vodjakživa.

Kam si druhej den zmizela, je mi záhadou. Měl sem podezření, že za to může fotr, ale dušoval se, že ne. Jestli kecá, tak ať si mě nepřeje. Do svýho života si kecat nenechám. Ani vod vlastního fotra. Slávisty pojebanýho.

Trvalo to tři měsíce. Nebo tak ňák? Najednou ses zase vobjevila v autobuse. Vlastně sem na

tebe chtěl bejt nasranej, ale měl sem z toho, že tě vidim, takovou radost, že bych ti prominul i dybys najednou začala fandit Baníku.

Proč tě ta ženská pustila sednout, mi došlo až za chvíli. Ty vole, fakt si v tom! Umim si kurva spočítat, že dvě a dvě sou štyry. Matka bude zas bulet a fotr se z toho zase posere, ale my dva asi budem mít mimino! Čárlí určitě pronese něco vo tom, že si jednou vrznu a hned je z toho fakan, ale von to tak vážně nemyslí. Je to bezva kámoš a je na něj spoleh.

Už je to tak, tak kdes do prdele takovou dobu byla? Proč ses mi bála přijít na voči? Dyť já už kolik let po ničem jinym netoužim!

Plakát s Ujfalušim pude do háje a místo něj tam pověsim krtečka. A do kouta pod něj příde postýlka. Postarám se vo tě, neboj. Budu dřít jak hovado, a kluci pochopěj, že už mám jako jiný zájmy. Ty vole, z mýho děckýho pokoje bude zase děckej pokoj!

Hele, asi ti bylo hned jasný, že jako táta u porodu bych tam byl naprosto zbytečnej. Stačí kapka krve a už ležim. Takže radši budu dělat to, co umim. To, čim tomu dítěti nejvíc prospěju. Takže sme to s klucima řádně zapili, jako aby malej byl hodně zdravej, než vás teda pustěj domu.

Čárlí mi asi dost závidí, protože se do mě furt strefuje. Jesli prej to malý nebude náhodou zrzavý. A po kom asi, dyž já sem vodjakživa černej jak bota? Já ty jeho fóry fakt žeru.

Pak sem ho potkal před porodnicí. Zase v tom koženym mundůru a v černejch brejlích. No co, co bylo, to bylo, mám teď jiný starosti.

Když sem malýho prvně uviděl, jako když dám panáka zelený na ex. Zrzek.

Dohonil sem ho eště na parkovišti. Právě vodemykal ten svůj naleštěnej veksláckej bourák.

První rána šla na ksicht, ten mi v tu chvíli vadil nejvíc. Druhá taky a sotva lehnul, zkopal sem ho jak šílenej. Brzdi, řek sem si rozumně, a roztřískal sem dlažebkou aspoň přední vokno.

To už tam byly benga. Pak nevim, měl sem před vočima tmu.

Že sem ho zabil, mi řekli až na strážnici. Bylo mi to úplně jedno. Nic už nemá cenu.

Tak tady sedim a vzpomínám, jak ses v tom vedru tahala s tim bubnem. Zbytečně. Fakt je mi to líto, že to dítě nemáš se mnou. Ale kdyby to bylo moje dítě, se všim, a to zdůrazňuju, se všim bych ti pomoch.

Čárlí říkal, že po pěti letech mě možná pustěj na půlku. Moc tomu nevěřim. A taky k čemu by to bylo, ne? City sou na hovno, když se člověk jednou pořádně zamiluje a takhle to skončí.

Ale až se vrátim, a kdybys nikoho neměla, tak bysme to možná mohli zkusit znovu. Třeba nejdřív jako kámoši. A pak by se uvidělo.

Kláro, já tě pořád miluju.

 

Autor: Milan Prokš | sobota 10.8.2013 22:00 | karma článku: 10,22 | přečteno: 410x
  • Další články autora

Milan Prokš

Bolest neutopíš

Skutečné příběhy přitahují čtenáře nejvíc, snad proto, že je lepší se jim vyhnout a jen o nich číst, než je skutečně na vlastní kůži prožít. Zavřete knihu, vydechnete, ale to mrazení kdesi uvnitř zůstává po nějaký čas s vámi...

17.10.2021 v 18:59 | Karma: 4,95 | Přečteno: 297x | Diskuse| Kultura

Milan Prokš

Bezva knížky pro děti

Všichni moc dobře víme, co naše děti baví nejvíc - hrát si. Pořád dokola... Co je naopak nebaví vůbec - číst, nebo se dokonce učit...

17.8.2020 v 22:10 | Karma: 6,79 | Přečteno: 180x | Diskuse| Kultura

Milan Prokš

Kráska přichází

Egypt, faraoni, starověk... Z téhle doby si ve své chabé paměti dokážu vykřesat opravdu pouze pár vědomostí, nabytých kdysi v dost nudných hodinách dějepisu na základní škole.

20.10.2018 v 17:37 | Karma: 9,94 | Přečteno: 295x | Diskuse| Kultura

Milan Prokš

Oběšenci jdou s námi

Až s vámi chřipka flákne na pár dnů do postele, tak, jak se to stalo minulý týden mně, a nebudete mít náladu na nic složitého, doporučuji sáhnout po tenké knížce Oběšenci jdou s nám.

1.2.2018 v 9:28 | Karma: 8,01 | Přečteno: 255x | Diskuse| Kultura

Milan Prokš

Malá domů

Karel se ještě ve dveřích trafiky v rychlosti podíval na mince ve své dlani. Deseti a padesátikoruna, to je... „Slečno, já jsem vám ale dával dvoustovku.“

15.8.2012 v 8:00 | Karma: 15,77 | Přečteno: 1163x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Langšádlová končí jako ministryně pro vědu a výzkum. Nahradit ji může Havel

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  13:55

Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy jako ministryně pro vědu a výzkum. Jméno...

Muž se nadýchal chemikálie, která unikla z tlakové lahve. Patrně jde o chlor

25. dubna 2024  13:45

Kvůli úniku neznámého štiplavého plynu zasahovali hasiči ve středu a ve čtvrtek v Gorkého ulici v...

Zastal se urážené kamarádky, schytal kopanec do hlavy. Policie hledá útočníka

25. dubna 2024  13:42

Pražští policisté pátrají po agresorovi, který v březnu v Karlíně napadl jiného muže. Incident se...

„Není podstatné být vidět, ale mít výsledky.“ Politici reagují na konec ministryně

25. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  13:40

O demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) byl premiér Petr Fiala...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 20
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1039x
Je to sice už hodně dávno, ale podařilo se mi napsat knihu. Vlastně jsem napsal jen půlku knihy. Tu druhou psala spisovatelka Renata Šindelářová. A obě půlky dohromady vytvořily román. Román psaný střídavě z pohledu muže a ženy. Dali jsme mu jméno PROTIKLADY.