Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Je manželství sport?

Nevím, jestli je možné brát manželsví jako sport (s výjimkou rčení "Ber to sportovně!"). A jestli ano, tak jaký? Kopaná, kdy po normálním hracím čase nastupuje prodloužení a nebo dokonce penalty a "rychlá smrt"? Zápas, šachy, vybíjená? Nebo snad skok do dálky s jeho třemi pokusy? Nebo od každého kousek? Opravdu, i přes jisté společné znaky si nejsem jistý. Podle mě manželství asi sportem není. To můj kamarád Pepa má jiný názor. Právě se totiž snaží nastoupit ke druhému, opravnému pokusu. Posuďte sami:

 

Ahoj, Maruško,

 vím, že to jsi opravdu Ty, kdo na Renatině blogu reaguje na mé dopisy. Poznám Tvůj styl, za každým přečteným slovem následuje v mém podvědomí Tvůj hlas. Hlas, který je mi tolik milý.

Děkuju Ti za ten dopis. Víš, nemám to tady v Cavalese vůbec lehký. Italsky neumím ani kváknout a s angličtinou i s němčinou jsem na tom zhruba stejně, jako kdysi Napoleon se svou tělesnou výškou. No a natvrdo se tenhle můj handicap projevil právě minulý pátek. Při betonování patek pro sloup lyžařskýho vleku (přímo na Alpe Cermis – tam, co jezdí pravidelně náš Roman) se převrhl takovej kovovej kontejner a spadl mi na nohu. Bolest to byla ukrutná, i když ostatní chlapi ho hned překulili zpátky. Klel jsem samozřejmě česky, ale horší to bylo dole ve městě v nemocnici. Kdybych neměl tu hnátu tak pomuchlanou a nepoznali to sami, fakt bych jim nedokázal vysvětlit, co tam vlastně pohledávám. No, abych to zkrátil – nakonec se z toho vyklubal celý víkend ve špitále. Hned v pátek večer jsem šel na sál, páč se mi tam nějaký kostičky dost divně pokroutily. Aspoň tolik jsem z jejich řeči vyrozuměl. Ještě že ta slečna na lince zdravotního pojištění byla Češka, vybulel jsem se jí do telefonu a ona už s nima všechno vyřídila. Myslel jsem, že mě pošlou co nejdřív pryč, ale v pondělí se mi v tom zase chvíli šťourali. Řeknu Ti, nic moc zážitky. Jenom to jídlo tam maj docela slušný.

No a tak jsem se k počítači v našem penzionu dostal až teď, teprve dneska ráno mě po vizitě pustili ven. A pak to překvapení, když jsem ho zapnul!!! Nemít na hnátě tu sádru, skáču tu po pokoji jak malej kluk. Přitom ještě včera jsem si připadal jak zmlácenej pes. Vážně nemohla Tvoje odpověď přijít v lepší chvíli! Fakt nevím, jestli dokážu přesně vyjádřit, jak moc jsem rád, že se můj dopis dostal až k Tobě a že ses mi ozvala, i když takovým způsobem… Moc jsem si přál, abys to pochopila. Já jsem si opravdu jinak netroufal, víš? A velkou roli v tom hrála i nostalgie. Vzpomínal jsem, jak jsme si kdysi chatovali. Ty jsi tenkrát sice nevěděla, že si píšeš se mnou, ale stejně, oslovení tímhle způsobem mi připadalo jako ideální a nový způsob, něco jako šlápnout do stejný – a přece ne stejný - řeky. Chápeš? Mimochodem, ta Renata – je to ona, co jste spolu kdysi učili balet v umělecký škole? A já tenkrát litoval ty chudáky děti, že musej tancovat, jak vy dvě budete pískat? Ten svět je vážně hrozně malej, viď?

S tím „mladým stářím“ jsi to trefila přesně. Já to mám přesně taky tak - když ráno otevřu oči, cejtím se zralej na domov důchodců. Zato večer, hlavně když jdeme s klukama na pivko, to bych mohl najednou lámat rekordy. No a tak to jde pořád dokola – důchoďák a nebo mistr světa – nic mezi tím.

Stejně je to divný, jak i lidský vztahy mívaj občas hodně společnýho s jinýma, úplně obyčejnýma věcma. Tuhle  mě tak napadlo, že naše manželství probíhalo skoro jako túra na dovolený na horách. Vyšli jsme nadšeně společně a stejným směrem, občas sice každý z nás obešel nějaký křoví z jiný strany, ale po chvíli jsme se zase spojili na jedný pěšině. Párkrát jsem se někde zdržel a znovu tě doběhl, ale skoro ke konci, pod vrcholkem, jsme se najednou vydali každý jinudy. Ono těch cest bylo zkrátka nějak mnohem víc než na začátku. Moc bych si přál, abysme se i přes to všechno na tý špičce kopce zase setkali  a ohlídli se zpátky do údolí, kterým jsme přišli… Jenže mám strach, že až tam dorazím, Ty už tam nebudeš. Tak se teď radši trochu víc courám, snažím se ten okamžik co nejvíc oddálit a dát Ti čas, abys…

Píšu tady takový kostrbatý věty a přitom bych Ti spíš měl normálně říct, že mi prostě chybíš. A zeptat se Tě, jestli  bys na mě na tom kopci přece jen nechtěla počkat. A nebo radši ještě trochu níž, abysme nahoru dorazili zase spolu. Třeba až se pak ohlídneme, některý pasáže tý naší cesty skryje milosrdná mlha.

Těším se na Tvůj další dopis a doufám, že se ho brzy dočkám.

 Pepa

Autor: Milan Prokš | středa 1.9.2010 15:48 | karma článku: 9,98 | přečteno: 817x
  • Další články autora

Milan Prokš

Bolest neutopíš

Skutečné příběhy přitahují čtenáře nejvíc, snad proto, že je lepší se jim vyhnout a jen o nich číst, než je skutečně na vlastní kůži prožít. Zavřete knihu, vydechnete, ale to mrazení kdesi uvnitř zůstává po nějaký čas s vámi...

17.10.2021 v 18:59 | Karma: 4,95 | Přečteno: 297x | Diskuse| Kultura

Milan Prokš

Bezva knížky pro děti

Všichni moc dobře víme, co naše děti baví nejvíc - hrát si. Pořád dokola... Co je naopak nebaví vůbec - číst, nebo se dokonce učit...

17.8.2020 v 22:10 | Karma: 6,79 | Přečteno: 180x | Diskuse| Kultura

Milan Prokš

Kráska přichází

Egypt, faraoni, starověk... Z téhle doby si ve své chabé paměti dokážu vykřesat opravdu pouze pár vědomostí, nabytých kdysi v dost nudných hodinách dějepisu na základní škole.

20.10.2018 v 17:37 | Karma: 9,94 | Přečteno: 295x | Diskuse| Kultura

Milan Prokš

Oběšenci jdou s námi

Až s vámi chřipka flákne na pár dnů do postele, tak, jak se to stalo minulý týden mně, a nebudete mít náladu na nic složitého, doporučuji sáhnout po tenké knížce Oběšenci jdou s nám.

1.2.2018 v 9:28 | Karma: 8,01 | Přečteno: 255x | Diskuse| Kultura

Milan Prokš

Víš, Kláro...

Letní povídka pro Víkend MF DNES: Víš, Kláro, kluci to maj vážně těžší. Holka si vždycky prostě jenom vybere, ale my musíme furt na něco čekat.

10.8.2013 v 22:00 | Karma: 10,22 | Přečteno: 410x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Největší hrozbou je ruský imperialismus, řekl Lipavský v Budapešti

26. dubna 2024  11:05,  aktualizováno  11:44

Český ministr Jan Lipavský na setkání se svým maďarským protějškem Péterem Szijjártóem uvedl, že...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024,  aktualizováno  11:26

Předseda Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko oznámil, že dostal pokutu 900 eur (zhruba 22...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  11:11

Přímý přenos Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Kdo je Matěj Ondřej Havel? Skaut a učitel dějepisu může nahradit Langšádlovou

26. dubna 2024  10:37

Za jeho životopis by se nemusel stydět ani Mirek Dušín z legendárních Rychlých šípů. Nástupcem...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 20
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1039x
Je to sice už hodně dávno, ale podařilo se mi napsat knihu. Vlastně jsem napsal jen půlku knihy. Tu druhou psala spisovatelka Renata Šindelářová. A obě půlky dohromady vytvořily román. Román psaný střídavě z pohledu muže a ženy. Dali jsme mu jméno PROTIKLADY.