Milan Prokš

Je to sice už hodně dávno, ale podařilo se mi napsat knihu. Vlastně jsem napsal jen půlku knihy. Tu druhou psala spisovatelka Renata Šindelářová. A obě půlky dohromady vytvořily román. Román psaný střídavě z pohledu muže a ženy. Dali jsme mu jméno PROTIKLADY. 

Milan Prokš

Bezva knížky pro děti

Všichni moc dobře víme, co naše děti baví nejvíc - hrát si. Pořád dokola... Co je naopak nebaví vůbec - číst, nebo se dokonce učit...

17.8.2020 v 22:10 | Karma: 6,79 | Přečteno: 180x | Diskuse| Kultura

Milan Prokš

Kráska přichází

Egypt, faraoni, starověk... Z téhle doby si ve své chabé paměti dokážu vykřesat opravdu pouze pár vědomostí, nabytých kdysi v dost nudných hodinách dějepisu na základní škole.

20.10.2018 v 17:37 | Karma: 9,94 | Přečteno: 294x | Diskuse| Kultura

Milan Prokš

Oběšenci jdou s námi

Až s vámi chřipka flákne na pár dnů do postele, tak, jak se to stalo minulý týden mně, a nebudete mít náladu na nic složitého, doporučuji sáhnout po tenké knížce Oběšenci jdou s nám.

1.2.2018 v 9:28 | Karma: 8,01 | Přečteno: 255x | Diskuse| Kultura

Milan Prokš

Malá domů

Karel se ještě ve dveřích trafiky v rychlosti podíval na mince ve své dlani. Deseti a padesátikoruna, to je... „Slečno, já jsem vám ale dával dvoustovku.“

15.8.2012 v 8:00 | Karma: 15,77 | Přečteno: 1163x | Diskuse| Společnost

Milan Prokš

Tučňák ve fraku

Protialkoholická poradna, poliklinika v Praze na nábřeží Klementa Gottwalda, někdy uprostřed sedmdesátých let minulého století.

11.8.2012 v 13:15 | Karma: 12,16 | Přečteno: 670x | Diskuse| Ostatní

Milan Prokš

Novák na Hrad!

Pan Novák je průměrný občan, žije v průměrné rodině v průměrném městě, má průměrné zaměstnání, ale jelikož je nadprůměrný idiot, jeho snem bylo odjakživa stát se prezidentem.

10.7.2012 v 7:30 | Karma: 11,06 | Přečteno: 946x | Diskuse| Společnost

Milan Prokš

Sex ve městě s Klárou Mandausovou

Nečekejte však nějaký pikantní příspěvek do fotoblogu, jedná se o knihu „Slunečnice“, kterou Klára Mandausová, nejlepší bloggerka roku 2010, nedávno vydala a o níž šéf Hospodářských novin Petr Šimůnek uvedl: "Je to takový Sex ve městě po česku. Chytřejší. Opravdovější." Jako příznivci blogu Kláry Mandausové a zároveň autoři-konkurenti jsme byli samozřejmě zvědaví, jestli bude tahle kniha tak příjemným čtením, jakým rozhodně je zmiňovaný blog.

4.2.2011 v 14:02 | Karma: 20,09 | Přečteno: 4317x | Diskuse| Společnost

Milan Prokš

Povinné zimní pneumatiky pro všechny!

Tento sněhem naplněný týden opět ukázal, jak nesmyslné je omezení povinnosti zimních pneumatik jen na vymezená místa v republice. Kdy se konečně vláda vzmuží, přestane se bát nevlídně voličů a zajistí nám bezpečnější silnice? Ale vyřeší to pořádně, ne jen tak napůl!

3.12.2010 v 9:00 | Karma: 16,99 | Přečteno: 1157x | Diskuse| Společnost

Milan Prokš

Tak tohle je konec? Bez orgasmu?

Jako správný Renatin protiklad (http://sindelarova.blog.idnes.cz) jsem jako obvykle dal na její doporučení a tak se stalo, že jsem právě před chvilkou taky dočetl 163. stránku knihy s provokativním názvem Ženy s krátkými nehty. Co je na tom názvu, řeknete si nejspíš, proboha provokativního? Dobře – přidám ještě jméno autora: Josef „Pepson“ Snětivý. Jako bych vás znovu slyšel – no a? Tak kde je ta provokativnost? Dělej, sem s ní!

24.11.2010 v 9:00 | Karma: 8,83 | Přečteno: 1807x | Diskuse| Společnost

Milan Prokš

Pochybuju, tak teda asi jsem

Celý život je nám něco nuceno, každý den, pořád dokola... Ale my se nedáme! Nebo... vy ano?

22.10.2010 v 9:36 | Karma: 8,53 | Přečteno: 787x | Diskuse| Společnost

Milan Prokš

Všude dobře, v Čechách nejlíp

PROTIKLADY BLOGUJOU: Pesimista: „No, a na co vlastně máme být my, Češi, hrdí?“ Optimistka: „Však ono když se chce, vždycky se něco najde.“

1.10.2010 v 9:00 | Karma: 10,03 | Přečteno: 905x | Diskuse| Společnost

Milan Prokš

Jde rozesmát Pána Boha?

Ale ano, je to možné. Jak jistě už všichni dávno víte, Pána Boha rozesmějete nejvíc tím, že se mu svěříte se svými plány do budoucna. I mně se to povedlo - původně jsem si založil tenhle blog proto, abych se mohl přes pomyslnou elektronickou vrbu občas vyzpovídat ze svých hříchů. A vidíte – místo toho si tady zatím za mě vyléval srdce můj opuštěný kamarád. Ale Pepa už není srab. Normálně vzal do ruky mobil a své bývalé manželce Marušce zavolal. Happy end? To se uvidí. Prozatím se ti dva domluvili na partnerství blogovém. Tak tady máme jejich první pocity bezprostředně po znovunavázání vzájemného kontaktu:

22.9.2010 v 9:00 | Karma: 12,04 | Přečteno: 1013x | Diskuse| Společnost

Milan Prokš

Je manželství sport?

Nevím, jestli je možné brát manželsví jako sport (s výjimkou rčení "Ber to sportovně!"). A jestli ano, tak jaký? Kopaná, kdy po normálním hracím čase nastupuje prodloužení a nebo dokonce penalty a "rychlá smrt"? Zápas, šachy, vybíjená? Nebo snad skok do dálky s jeho třemi pokusy? Nebo od každého kousek? Opravdu, i přes jisté společné znaky si nejsem jistý. Podle mě manželství asi sportem není. To můj kamarád Pepa má jiný názor. Právě se totiž snaží nastoupit ke druhému, opravnému pokusu. Posuďte sami:

1.9.2010 v 15:48 | Karma: 9,98 | Přečteno: 817x | Diskuse| Společnost

Milan Prokš

Já se z toho taky picnu!

Když jsem svému kamarádovi Pepovi kývnul ke zveřejnění dopisu jeho bývalé manželce na tomto svém blogu, zdaleka jsem netušil, že během necelého týdne po mně bude chtít totéž už potřetí... A že na vydání toho dnešního dopisu bude tak pospíchat - tolik sms zpráv jsem už dlouho nedostal. Možná mu opravdu svitla naděje, možná jde jen o pouhou náhodu... Co naplat, slib je slib, tak si tedy počtěte:

26.8.2010 v 11:13 | Karma: 9,50 | Přečteno: 1452x | Diskuse| Společnost

Milan Prokš

Kruci, kdybych tak mohl někoho zase podmáznout!

Ano - tvrdil jsem svému kamarádovi Pepovi, že má být trpělivý. Přesto mě neustále bombarduje e-maily, jestli se mi Maruška náhodou neozvala. Ano - tlačil jsem Pepu do toho, aby napsal další dopis (když už na mém blogu zveřejnil pod titulkem "Jsem srab!" ten první). Ne - nebudu se vyjadřovat k tomu, jak to celé dopadne. Ale stejně jsem na to zvědavý... Takže tady je druhý Pepův dopis bývalé manželce Marušce:

23.8.2010 v 15:50 | Karma: 8,25 | Přečteno: 979x | Diskuse| Společnost

Milan Prokš

Jsem srab!

Jsem srab a nejradši bych teď tohle všechno smazal. Tak o téhle větě vytržené z kontextu Pepova dopisu pro jeho bývalou manželku Marušku bychom mohli diskutovat. Ano - je srab, protože jí ten dopis nedokáže předat osobně. Ne - není srab, protože i když na to jde oklikou a vsadil na náhodu, našel konečně odvahu a rozhodl se. A to si u něho cením, takže jsem mu slíbil, že ten dopis zveřejním na svém blogu. Snad si ho tady "jeho" Maruška najde sama, snad ji někdo z vás na Pepovo vyznání upozorní. Co dodat? Posuďte sami:

20.8.2010 v 11:14 | Karma: 9,11 | Přečteno: 1333x | Diskuse| Společnost

Milan Prokš

Sázka o vlastní život

Tak jsem prohrál vsazených 16 korun. Nevytáhli, prevíti, ani jedno z těch šesti čísel, která jsem vám minule doporučoval. Co dodat? Třeba se někomu z vás podařilo tenhle prodělek zkorigovat alespoň nějakou jinou výhrou. Stejně, jako je to v životě každého z nás. Tu první sázku o náš vlastní život totiž za nás všechny provedli naši rodiče. Aniž se nás na cokoliv předem zeptali. Můžeme jenom doufat, že šlo o tah uvážený, v mém případě – koncem padesátých let minulého století – dokonce možná o čin plánovaný. Když jsem se v podolské porodnici dral na svět, kolem zuřila, tuším, druhá pětiletka... Ovšem ve spoustě případů mohlo jít i o pouhou náhodu, nedopatření a ojediněle dokonce o nehodu („Slyšela jste to, paní Černá, tomu Novákovi odvedle už zase ujely nohy!“).

18.8.2010 v 14:18 | Karma: 11,78 | Přečteno: 1122x | Diskuse| Společnost

Milan Prokš

Tak jsem tu konečně taky...

... a abych dlouho nezdržoval, rovnou se vám představím. Popíšu vám celý svůj život v pouhých pěti řádcích. No, nebo radši jen ve dvou řádcích, protože na ty tři další si snad ještě chvíli počkám. Snad... Takže:

12.8.2010 v 13:08 | Karma: 8,58 | Přečteno: 886x | Diskuse| Společnost